sobota, 20 kwietnia 2013


Dzisiaj rano szybka decyzja- dzielnica chińska. Nie mogliśmy jednak odmówić sobie małego angielskiego akcentu.
Był już św. Dawid- patron Walii, św. Patryk-patron Irlandii, a dzisiaj kolej na św. Jerzego- patrona Anglii. Jego wspomnienie przypada na 23 kwietnia, ale świętowanie już się tutaj zaczęło:) 
Na Trafalgar Square tłumy zasiadły do wspólnego celebrowania. Rozstawione stoły, stragany z jedzeniem i słoooooooooońce! Żyć nie umierać. Pogoda ostatnio nas nie rozpieszczała i tylko mogliśmy pomarzyć o takich temperaturach, jak we Wrocławiu. Dzisiaj wciąż 12-13 stopni, ale niebieskie niebo zamiast deszczowych chmur. Wiosna definitywnie zawitała do Londynu!

Uzbrojeni w bezużyteczny aparat- znowu zapomniałam o karcie pamięci:P, dotarliśmy na Trafalgar Square gdzie miła miejsce tzw. "Uczta św. Jerzego". Tłumy ludzi, mnóstwo jezdnia, jegomościowie spacerujący w historycznych strojach. Genialna atmosfera. 
Jako pierwsze, naszym łupem padły "jajka po szkocku" - jaka na twardo "owinięte" mięsem, panierką i zasmażone. Odkąd kilka lat temu zobaczyłam przepis Jamiego w jednej z gazet,  miałam na nie ochotę. Nie raz kupowałam wszystkie potrzebne składniki, ale jakoś nigdy się za nie nie zabrałam. Kiedy dzisiaj zobaczyłam stragan nimi obłożony, nie mogłam się oprzeć. Wybór szeroki, GG zdecydował- coś niecodziennego. I tak w naszych rękach znalazły się cudeńka obtoczone króliczym mięskiem i boczkiem. Mniaaaaaam.

Przez Leicester Square i Piccadilly Circus dotarliśmy do pełnego niesamowitych sklepów Soho (aaaa m.in. uliczka wypełniona sklepami z gitarami!!!), kolorowej China Town i zatłoczonej niesamowicie Oxford Street. Ciacho w Scandinavian Kitchen i spacer. Na obiad różności w dzielnicy chińskiej. Mniaaaaaaaaaaaaam.

Poczułam się tutaj rozluźniona, jak u siebie. A może zwyczajnie to zasługa pięknej pogody:)



Kolumna Nelsona i Smok św. Jerzego























 Taaaaaaakie pyszne:P

2 komentarze:

  1. Zgadzam się - różności z China Town są mniam! ;)
    Też mieliśmy iść w sobotę na Trafalgar świętować, ale było nam szkoda Grzanki, że znowu zostanie w domu sama, więc zrezygnowaliśmy i zamiast tego wzięliśmy ją na spacer do parku ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. 22 yr old Physical Therapy Assistant Valery Gudger, hailing from Drumheller enjoys watching movies like Benji and Cosplaying. Took a trip to Palmeral of Elche and drives a Batmobile. moja ocena znajduje sie tutaj

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...